It's just a normal Family Mart which nearby my dorm..
but there is a really cute staff...he always makes me happy...
he is so cute not cuz his face or any surface but his attitude...
really active..interesting..or i should say a little bit funny?

for example...
i went to this convenience store few days ago in order to pay a tuition bill...
i went to the counter and gave him the bill...
he got it and told me(以下用中文...英文我無法打= =")
活潑店員:好的!小姐!沒有問題!!!這個包在我身上!!
火:恩~謝謝~(心裡開始很想笑)
活潑店員:是的~小姐~總共是26xx元!
火:(掏錢中)
活潑店員:小姐~請問您有沒有x元呢?這樣我可以幫您找50元..是很不錯的方法唷!
火:(愣= =" 內心開始狂笑...還"很不錯的方法唷!")喔...好...
活潑店員:來~小姐~收您26XX元~找您50元~您看~這樣子皮包輕多了吧!!
火:恩~是啊~請問一下收據...
活潑店員:是的~小姐~在這裡!!記得要再回來唷!!!

another example...
火:請問一下可以幫我加熱大亨堡的麵包嗎??
活潑店員:好的!沒有問題!不過小姐~我比較建議您把熱狗也夾起來再給我加熱..
                 這樣子麵包也會被熱狗的熱氣加熱到...可說是兩全其美唷!(手比2)
火:喔~好啊~(心裡噗喫地笑了XD  兩全其美咧!)
at this moment...there was a boy(i think he studies in elementary school) went to the counter...
小男孩:我要換這個!
活潑店員:好的!您要換這個是嗎??我們來數一下唷!!挖!!!!你集滿了耶!!恭喜你可以獲得xxxx!!!

funny!!! but makes me happy~
he is a really kind..active..and nice staff!
arrow
arrow
    全站熱搜

    kayfire0527 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()